الأربعاء، 22 ديسمبر 2010

البيت و الأسرة


عماد ده اللي تاعب قلبي غاوي مناهده وشعر و رئيس إتحاد الطلبة في الجامعة هو في كلية تربية رياضية بيتخانق مع ولاء ،أما ست ولاء بقي معدة برامج في القنوات اللي كترت على الدش
سعاد: باااااااااس في أيه أنا مش قلت 100 مرة صوتكم مايعلاش في البيت عايزين الجيران تقول أيه معرفتش أربي ولادي كل واحد على أوضته
ولاء: يا ماما أيه الكبت ده مش تعرفي في أيه الأول؟
سعاد: ولا كلمة تلاقي موضوع هايف من مواضيعكم أنا مش فايقة لكم عندي غدا عايز يتحضر و حصليني على المطبخ خدي الحاجة دي و جهزيها للأكل
ولاء : يووووووووه بقي و الله العظيم ماينفع الكلام ده ما أنا لو كان اسمي أحمد كنت إتعاملت أحسن من كده
سعاد: إمشي يا بت أنتي ناقصك حاجة ، أيه اللي يفرق بينك وبينهم دا إنتي ناقص لك شنب على بنطلوناتك الجينز اللي بتلبسيها دي محسساني إني مخلفة 3 ولاد بيكِ
و أنت هاجيبك من رقبتك و لا عشان فاكر إنك بتلعب كاراتية مش هقدر عليك يا هم عمري واد يا عماد تعرف لو أشوفك مرة بتقسى على أختك عمري ما هكلمك تاني إنتو مالكمش غير بعض بعدي فاهم
عماد: ياماما ميحرمناش منك بس بنتك دي لو تبطل الندية اللي فيها
إتكتم ماهي طالعة زيكم يعني شربته من حد تاني اخوك طه فين و بابا
عماد: طه لسه في الشركة مرجعش من الشغل و بابا راح عند عمتي
سعاد: الساعة 4 ولسه مجاش كلمه على الموبايل و شوف بابا بالمرة قول له مستنينك على الغدا عشان أنا عارفه رغي عمتك 
و وطي التلفزيون ده وجعتوا دماغنا النهارده 
عماد: في موضوع جامد جدا هايتكلموا فيه على برنامج (حياتنا النهارده ) لازم تتفرجي عليه ده عن موضوع السيد البدوي اللي إشترى الدستور يعني إشترى جرنان حبيبك ابراهيم عيسي يا ماما
سعاد : طيب ما أبوك بيشتري الدستور ما استضفهوش ليه و لا أختك دي مش نافعة في حاجة الإسم معدة برامج
عماد: اشترى الجريدة كلها ب 18 مليون مش إشترى ورق الجرنان 
سعاد:
18مليون ده عشان أيه 
عماد : الموضوع كبير يا ست الوكيلة هحكي لك عليه قبل البرنامج مايجي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق